w związku z atakiem zimy zastanawiam się nad zakupem urządzenia które wspomogłoby poranne urachamianie silnika przy nieco słabszym akumulatorze, żeby uniknąć konieczności proszenia sąsiada żeby podjechał i odpalił na kable, coś co jeździłoby w bagażniku i tylko sporadycznie było uzywane
pacjent 2,0 tdi :wink:
myslalem nad czymś takim
Takie jak podałeś w pierwszym linku posiadam, mogę Ci wypożyczyć, z moich doświadczeń mogę stwierdzić, że nie działa dla diesla. Benzynę sąsiada odpaliło, mojej nie.
Kiedyś jak mi rozładował sie aku do 0, gość z asistance podjechał z takim ustrojstwie i odpalił od strzału mojego diesla, ale podejrzewam, ze cena urządzenia mogła być z 10x wyższa
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Takie jak podałeś w pierwszym linku posiadam, mogę Ci wypożyczyć, z moich doświadczeń mogę stwierdzić, że nie działa dla diesla. Benzynę sąsiada odpaliło, mojej nie.
piotrek_gdy, nie kupuj niczego, co się nazywa prostownik rozruchowy. Toto się nadaje, ale do awaryjnego odpalania traktorów (tych starych) i podobnie skomplikowanych konstrukcji. Z zasady działania podczas rozruchu nijak nie jest stabilizowane napięcie (zrobienie stabilizatora na taki prąd kosztowałoby 10xwięcej niż całe to ustrojstwo) i jak po wyłączeniu rozrusznika podbije napięcie, to może uszkodzić elektronikę (oczywiście nie musi).
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Mam u siebie boostera ale nie pamietam wlasnie jakiej firmy ale koszt byl wiekszy pare lat teku niz ten z pierwszej aukcji i radzi sobie bez problemu z dieslem BKD BMN odpala i wieksze bez problemu. Wydaje mi sie ze to kwestia urzadzenia
piotrek_gdy, ubiegłeś mnie z tematem dosłownie za pięć dwunasta, bo własnie sam miałem założyć podobny. Ostatnio leżałem chory 3 dni i zbiegło się to z falą pierwszych opadów śniegu z mrozem. Na 4-ty dzień przy próbie odpalenia aku zaniemógł. Odpaliłem z kabli od taty, ale zacząłem się interesować tematem. Tak na chłopski rozum zastanawiam się jak coś, co ma prąd rozruchu 400A i pojemność 17Ah, może podołać rozruchowi normalnego samochodu z rozładowanym aku i silnikiem o pojemności około ~1.8 ~2.0 :?: Wszakże zazwyczaj parametry aku do takich jednostek to z reguły ~500A i 60Ah (przy diesel'u wartości wzywyż). Pomijając wszelkie uwarunkowania to czy samochód z doszczętnie rozładowanym aku, jako-tako "zakręci" podpięty pod takowy "suplement" rozruchu :?:
U mnie w pracy mamy takie ustrojstwo :roll:
i sprawa wygląda tak
jezeli akumulator jest słaby ale jeszcze żyje to zastrzyk tych 400 A pomaga i auto z reguły odpala
natomiast jeżeli aku zaliczy zgon to nie ma takiej siły zeby odpalił nawet przy pomocy takiego urządzenia
wtedy zostaje tylko podpięcie sie do kabli
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
z tego co sie wstepnie dowiedzialem to urzadzenie ma dostarczyć tylko "strzału" żeby odpalić auto i działa na zasadzie "dodania" dodatkowych amperów do tego co jest u ciebie w akumulatorze
czy tak jest naprawdę - powiem jak przetestuje.
myślę, że to może być dobre rozwiązanie w przypadku jak masz niewielki spadek napięcia i zabezpieczenie w O2 nie pozwoli ci uruchomić auta
w dieslu jak juz się uruchomi to jest ok
teraz pytanie- które urzadzenie wystarczy do diesla Sesik swoim urzadzeniem nie mógl odpalić auta a kolega rafcar, dla odmiany odpala
pytanie więc o takie parametry tego boostera które umożliwią uruchamianie auta
sew1981, 680 to maksymalny prąd rozruchowy
zakładając, że masz coś w akku i dodasz 400A z boostera może okazać się jednak że może to wystarczyć
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
W zeszla zime pojechalem superbem 2.0 TDI na lotnisko, przestal 2 tygodnie w mrozach do -20, po powrocie odpalil bez problemu. Aku i caly samochod mial wtedy 3 lata.
Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych www.nawmar.pl
hmm, w opisach tych urzadzeń jest napisane, że zabezpiecza elektronikę
_________________
Elektronika zawsze jest szybsza od zabezpieczeń, zwłaszcza tych przeszczepionych z instalacji elektrycznych. Nie ma cudów. Wystarczy jedna konkretna szpila napięci i możesz mieć pozamiatane. Oczywiście jak będziesz miał niefart rąbnie za pierwszym razem, a jak będziesz miał fart to za milionowym razem. Nie ma sensu chyba rozpisywać się od czego konkretnie to zależy (ew jak chcesz to PW).
Akurat zawodowo bawię się konkretnymi mocami i nie raz widziałem na oscyloskopie, co się dzieje przy wyłączaniu kilkustet amperów prądu.
Ale wracając do sedna sprawy: Twoja kasa, Twój wybór, Twój problem (oby nie).
Co do tego z pierwszego linka, to co ma nie działać, jak to drugi akumulator, tyle, że z ładowarką i rączką. Pytanie, czy to się opłaca. Jeśli juz to brałbym z jak największą pojemnością (każdy akumulator ma jakieś tam samorozładowanie. Nieźle mozna by się wq... gdyby w najistotniejszym momencie okazało się, że to, co w nim zostało, to akurat ciut za mało...).
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Za taką kasę to nie lepiej jest kupić sobie drugi akumulator o odpowiedniej pojemności, trzymać go w garażu i raz na miesiąc doładowywać? Do tego kable i jak jest potrzeba to podłączam i już.
popieram parasite,
kupić nowy akumulator, do tego ładowarkę z Lidla za 69,99. Podpiąć to wszystko do zasilania i zostawić. W razie potrzeby podpiąć kable, odpalić i z głowy. Jak się aku w samochodzie skończy to wymienić na ten z garażu a dotychczasowy na to przeznaczyć.
parasite, Enriquez, fajnie :wink:
tylko auto stoi na podziemnym parkingu a mnie się nie uśmiecha dźwigać akku do domu i na dół
dlatego szukam czegoś poręczniejszego, co moge też ładować z auta
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
piotrek_gdy, obawiam się, że to jednak jakby nie było przerost formy nad treścią. Tym bardziej, że te "urządzenia" z kraju kwitnacej lipy (nie mylić z wiśnią) wcale nie muszą byc takie super hiper.......
Osobiście to bardzo bym chciał na własne oczy zobaczyć prąd rozruchu 400A z 17Ah.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz